«ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΝΘΑΡΡΥΝΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ;»

«ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΕΝΘΑΡΡΥΝΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ;».

Κωνσταντίνα Ζιάγκου

Ψυχολόγος-Επιστημονικά υπεύθυνη Κέντρου Πρόληψης ΑΡΙΑΔΝΗ

 

 Ένα πρόγραμμα μελέτης στο σπίτι απαιτεί την παρέμβαση των γονιών με στόχο την αυτοπειθαρχία του μαθητή στο διάβασμα. Υπάρχουν μερικοί γενικοί κανόνες που επηρεάζουν τη μελέτη του παιδιού στο σπίτι:

  • Η καλή συνεργασία των γονέων  με τους εκπαιδευτικούς παρέχει σταθερότητα και ομοιότητα στις απαιτήσεις ανάμεσα στο σχολείο και τους γονείς.
  • Η σχέση των ίδιων των γονέων με τα σχολικά καθήκοντα, τα προσωπικά τους βιώματα σαν μαθητές και οι προτιμήσεις τους ή αντίθετα η δυσκολία που οι ίδιοι έχουν απέναντι σε κάποια μαθήματα, επηρεάζουν το παιδί ως προς τη στάση που θα αναπτύξει απέναντι στις σχολικές του υποχρεώσεις.
  • Οι προσωπικές επιθυμίες και προσδοκίες των γονέων ως προς το μέλλον των παιδιών τους είναι επίσης σημαντικές.
  • Το συναισθηματικό κλίμα που επικρατεί στην οικογένεια, οι σχέσεις ανάμεσα στους γονείς, η κοινή στάση σε θέματα διαπαιδαγώγησης συμβάλλουν στο να δημιουργηθεί είτε μια κατάσταση που ευνοεί την αυτοσυγκέντρωση και τη διάθεση για εργασία είτε αντίθετα  μια κατάσταση έντασης και άγχους που αποδιοργανώνει τη μελέτη του παιδιού.
  • Η διατροφή του παιδιού είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει τη γενικότερη διάθεση για εργασία. Συχνά όμως η σημαντικότητα αυτού του παράγοντα υποτιμάται.
  • Ο ύπνος και η ξεκούραση επίσης παίζουν σημαντικό ρόλο στην απόδοση των μαθητών.

Επιπλέον υπάρχουν και πιο ειδικοί παράγοντες, οι οποίοι σχετίζονται άμεσα με τη μελέτη στο σπίτι:

  • Σεβασμός στο ρυθμό μάθησης που είναι ιδιαίτερος για κάθε παιδί. Η υπερβολική πίεση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την απόδοση.
  • Καθορισμός της χρονικής διάρκειας για τη μελέτη των μαθημάτων. Σε παιδιά μεγαλύτερων τάξεων μπορεί να γίνεται στην αρχή της σχολικής χρονιάς ένα χρονοδιάγραμμα μελέτης. Έτσι το παιδί θα μπορέσει να συνειδητοποιήσει πόσο χρόνο χρειάζεται και να αυξομειώσει, αν αυτό είναι απαραίτητο, το ρυθμό του, αλλά και να μπορέσει να υπολογίσει τον ελεύθερο χρόνο που θα έχει.
  • Σταθερότητα στο ρυθμό μελέτης. Είναι σημαντικό να υπάρχει μια σταθερότητα στις ώρες που το παιδί διαβάζει και γενικότερα στο ημερήσιο πρόγραμμά του ώστε να μπορεί να οργανωθεί καλύτερα.
  • Σεβασμός στις προτιμήσεις του παιδιού. Φυσικά το παιδί είναι εκείνο που θα αποφασίσει με ποια μαθήματα θα ασχοληθεί πρώτα. Αν θέλει να ξεκινήσει πρώτα με τα ¨εύκολα¨ μαθήματα και στη συνέχεια με τα ¨δύσκολα¨ ή το αντίθετο θα το καθορίσει μόνο του.
Εφημερίδα Θεσπρωτών Διαβουλευση.
Σχολιάζοντας την Θεσπρώτία και την επικαιρότητα της.
Ολα τα νεα και οι ειδήσεις απο Ηγουμενιτσα, Φιλιάτι, Θεσπρωτία και όλη την Ήπειρο. Οτι συμβάινει στην Θεσπρωτία ανεβαίνει πρωτα εδώ.

Σχόλια