ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ - ΕΚ ΝΕΟΥ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ - ΕΚ ΝΕΟΥ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ.

ΕΝΤΟΝΟ είναι το ενδιαφέρον του το ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να ξεκινήσει την 3η φάση ιδιωτικοποίησης της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας. Μετά την πώληση των πλειοψηφικών μετοχικών πακέτων, πρώτα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και μετά του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει να κινηθεί σταδιακά από το φθινόπωρο με τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Κέρκυρας, Καβάλας, Ηγουμενίτσας και Βόλου.

Από τα πέντε αυτά λιμάνια, το μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον φαίνεται να υπάρχει για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Κέρκυρας.

Σε αντίθεση όμως με τη διαδικασία που ακολουθήθηκε στην περίπτωση του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, που πουλήθηκαν οι μετοχές, αυτήν τη φορά προκρίνεται από την κυβέρνηση το σενάριο των επιμέρους παραχωρήσεων λιμενικών δραστηριοτήτων, απόφαση που σύμφωνα με το ρεπορτάζ είχε πολύ παρασκήνιο, αφού από τη μια πλευρά στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ υποστήριζαν τη διαδικασία πώλησης των μετοχών, ενώ το υπουργείο Ναυτιλίας, αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ σε κομματικό επίπεδο, υποστήριξαν τη διαδικασία των επιμέρους παραχωρήσεων.

Το ενδιαφέρον στην περίπτωση των πέντε λιμανιών εστιάζεται στο ποιες τελικά δραστηριότητες θα αποφασισθεί να παραχωρηθούν. Οι μελέτες ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί, αφού αναμένεται να παραδοθούν στο ΤΑΙΠΕΔ μέσα στον Σεπτέμβριο.

Πληροφορίες αναφέρουν όμως ότι ήδη έχουν προκριθεί κάποιοι σχεδιασμοί. Συγκεκριμένα, για το λιμάνι της Κέρκυρας εξετάζεται η παραχώρηση του τομέα της κρουαζιέρας. Αντίθετα, για αυτό της Αλεξανδρούπολης, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, προκρίνεται η παραχώρηση έκτασης στη χερσαία ζώνη, που θα χρησιμοποιηθεί για την εξυπηρέτηση φορτίων.

Το μεγαλύτερο ζήτημα μέχρι τώρα υπάρχει στην Ηγουμενίτσα, όπου φαίνεται ότι το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στο λιμάνι που εξυπηρετεί τις γραμμές της Αδριατικής, το οποίο, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, είναι έτοιμο και δεν χρειάζεται νέες επενδύσεις. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι μελετητές εξετάζουν το ενδεχόμενο να προτείνουν μια συνδυασμένη παραχώρηση, προκειμένου να εξυπηρετείται και η ανάγκη για επενδύσεις σε δραστηριότητες μεταφοράς εμπορευμάτων και ξηρού φορτίου.

 

*Πηγή: naftemporiki.gr

Εφημερίδα Θεσπρωτών Διαβουλευση.
Σχολιάζοντας την Θεσπρώτία και την επικαιρότητα της.
Ολα τα νεα και οι ειδήσεις απο Ηγουμενιτσα, Φιλιάτι, Θεσπρωτία και όλη την Ήπειρο. Οτι συμβάινει στην Θεσπρωτία ανεβαίνει πρωτα εδώ.

Σχόλια